روشهایی برای تناسب اندام

متخصصین تغذیه و بهداشت عمومی جوامع بشری، طی سال ها تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدند که اگر کسی دارای تناسب اندام باشد، احتمال اینکه فرد در مقابل بیماری های مختلف مقاومت نشان دهد بیشتر است.
در قرن اخیر به تجربه دیده شده که بسیاری از بیماری ها نظیر بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون، دیابت، سکته ها، سرطان ها، تنگی نفسها و افزایش یا کاهش میزان فاکتورهای خونی- ادراری و حتی اختلالات روانی رابطه مستقیم با تناسب اندام دارد.
این شد اساس نگرشی که امروزه در تمام دنیا متولیان بهداشت به دنبال سوق دادن افراد جامعه به سمت رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده ال هستند.
دانش بشری تا حدی پیشرفت کرد که فهمیدند، می توان از بروز بسیاری از بیماری ها و اختلالات جسمی و روانی با توجه به مسئله تغذیه درست، جلوگیری کرد.
دانشمندان دیدند که افرادی که فاکتورهای سلامتی بیشتری را دارند اتفاقا کسانی هستند که تناسب اندام بیشتری دارند.
در پی این کشف روش هایی برای رساندن افراد لاغر و چاق به تناسب اندام ابداع شد.
سال ها در امر طبقه بندی مواد غذایی کار شد و برای سادگی فهم عامه مردم شکل های مختلفی ابداع شد ولی فرم هرم تغذیه محبوبتر و عالمگیر شد. در این قالب، مواد غذایی از لحاظ دارا بودن مواد یکسان در یک گروه قرار گرفتند و از لحاظ مقدار مصرف، به ترتیب از قاعده (بیشترین میزان مصرف) تا نوک هرم (موادی که باید کمتر مصرف شوند) تقسیم بندی شدند. پس از ان به دنبال ابزار مقایسه ای جهت تشخیص افرادی که تناسب اندام نداشتند، به تعریف “وزن ایده ال” رسیدند و . . .

پس یکی از مهمترین راههای رسیدن به استانداردهای سلامتی حفظ تناسب اندام است.
برای آن که اندامی متناسب داشته باشید به این موارد دقت کنید:
داشتن زندگی پر تحرک همراه با رفتارهای غذایی سالم، از مهم ترین دلایل چاق نشدن افراد لاغر است. پس از اینکه تصمیم گرفتید وزن خود را کم کنید، یک برنامه ی مناسب که شامل تغییر روش زندگی است برای خودتان طراحی کنید.
سبزیجات را در تمام وعده های غذایی خود بگنجانید. سبزیجات و میوه جات سرشار از آب و فیبر است در حالی که کالری کمتری دارد و همین امر باعث کاهش وزن می شود.
غلات غنی شده را فراموش نکنید. این مواد غذایی مانند برنج قهوه ای، جو دو سر، گندم و .. نقش موثری در کاهش وزن دارند به این ترتیب که با مصرف آنها احساس سیری می کنید در حالی که کالری کمتری به بدن وارد نموده اید.
مصرف چای سبز را فراموش نکنید، این نوع چایی مصرف کالری را افزایش می دهد.
و …….

روشهایی برای تناسب اندام
روشهایی برای تناسب اندام

* توضیحات و دانلود در ادامه ی مطلب

دانلود کتاب الکترونیک روشهایی برای تناسب اندام

نام کتاب : روشهایی برای تناسب اندام

نویسنده :

ناشر :

تعداد صفحات : ۵

فرمت کتاب الکترونیک : pdf

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

دانلود دانلود کتاب الکترونیک روشهایی برای تناسب اندام – نسخه پی دی اف – ۶۶۵ کیلوبایت

مطالعه آنلاین کتابمطالعه آنلاین کتاب

2 پاسخ به “روشهایی برای تناسب اندام”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *